2016. augusztus 5., péntek

Ancsi és Zsombi

Kangatréning és LoveYourBelly

Egy 6 éves és egy 19 hónapos gyerkőc anyukája vagyok, az első terhességem alatt viszonylag keveset híztam, és szülés után gond nélkül leperegtek rólam a kilók, viszont a második fiammal már jócskán a dupláját sikerült felszednem a 9 hónap alatt, és bizony szülés után a fogyás sem volt olyan egyszerű. 

Mindenképpen olyan edzésformát kellett találnom, ahová a babát is magammal vihetem és csoportos, ez utóbbi engem valahogy jobban motivált. Így akadtam rá a Kangára egy kolléganőm ajánlása révén, 2015 áprilisában (4 hónapos volt Zsombi ekkor), és egyből megszerettük. A hordozás, a mozgás és a társaság egyaránt megtetszett. Sajnos a kényes területekről (nálam, has, csípő és comb) tudtam legnehezebben megszabadulni a feleslegtől és a 2 ujjnyi rectus diastasis sem könnyítette meg a dolgomat, ezért a Kanga mellett a LoveYourBelly-t is elkezdtem a 2015 augusztusában.
A heti egy Kangán kívül még heti kétszer LYB-ztem itthon. Miután Zsombi megunta a hordozást, anyatornára váltottunk. 
Előtte-utána képekkel nem tudok szolgálni, és annyira nálam nem is volt látványos, viszont bőven egy konfekció méretet sikerült lefaragnom, és ennek nagyon örülök. 

2015 július: Derék 86cm, csípő: 95cm, (testsúly 60kg).
2016 április (8-9 hónap elteltével) derék 81cm, csípő 90cm, (testsúly: 55kg), és idén tavaszra a Rectus D. sem volt már tapintható :-) 

Ha heti több alkalmat szántam volna rá itthon, még jobb eredményt értem volna el, sajna kicsit lusta vagyok, ezt vállalom!

A rectus diastasis alapján a napi torna volt javasolt, de a heti egy Kangán kívűl max 2 LYB-t végeztem itthon esténként, mikor a gyerekeket letettem. Sajnos napközben ez kivitelezhetetlen volt, engem legalább is nagyon zavart, hogy 2 percenként abba kellett valami miatt hagynom, este nyugiban sokkal kényelmesebb. A LYB-ben eleinte pokolian nehéz volt pár gyakorlat számomra, volt amiből csak párat tudtam elvégezni, majd egyre könnyebbenek tűntek, és a légzés technika is rögzült, pár hónap után pedig kimondottan jól estek még azok a gyakorlatok is, amiket eleinte szinte elvégezni sem tudtam. Mivel derékproblémáim vannak, ezért a Kanga (háti hordozás magában is) és a LYB-n végzett törzsizmokat erősítő gyakorlatok kimondottan jót tesznek, sokszor alkalmazom őket akkor is itthon pár percre akár, ha fájdogál a derekam


Amin változtattam még az étkezési szokásaim voltak. Napi ötször eszek, és kis adagokat. Nem lakok túl jól, de éhes sem maradok, és ezt már megszoktam.

Ami bejött: magamnak másféle (teljes kiőrlésű, vagy rozs vagy barna) kenyeret veszek, a fehér lisztet többnyire zabpehelyliszttel próbálom helyettesíteni, sütiknél, tésztáknál szinte feltűnés nélkül alkalmazhatom itthon is, ugyanolyan finomak lesznek, sőt. 

Jó fogyókúra egy jóétvágyú, örökmozgó másfél éves, aki vagy nem hagy enni, vagy eleszi előlem a kaját, és emellett mindig mozgásra késztet! :-)

Amit még észrevettem magamon, hogy már nem nassolok, ha mégis, az vagy gyümölcs, vagy kölesgolyó, vagy dió, müzlifüggő vagyok, az mindig van itthon (magos, gyümölcsös)

Esti nagy kajálások már nincsenek, pedig akkor lenne nekem is időm enni, ezt egy joghurttal vagy müzlivel most letudom.

Jó szívvel ajánlom minden leendő és már babás anyukának a Kangát, mind fizikailag, mind lelkileg jó hatással lesz rátok is, és mindezen túl újdonsült anyukaként olyan fontos információkhoz juthatsz a testedet illetően amiket más edzésformánál nem biztos, hogy tudtodra adnak majd. 
Emellett pedig megismerkedhetsz a hordozás nagyszerű élményével, ami nem csak az edzések során, de a hétköznapokban is sokszor segítségedre lehet, hiszen a babával való testközelségen túl egy nagyon praktikus dolog is. 😉

Ancsi, Veszprém

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése