2016. január 2., szombat

"A kanga sokat segített, hogy javuljon a kondícióm, a testképem"

Kanga Kör Kedves Mindenki! Írhatnék itt az első kangás élményemről, vagy, a füredi Flash Mob –ról, de akik járunk kangára, pontosan tudjuk, hogy miért jó nekünk ez a mozgásforma. Jó pár történetet elolvastam, és mindben találtam valamit, ami rám is igaz.

Például, hogy elégedetlen voltam(vagyok) a testemmel; hogy a férjem biztatott, hogy nézzem meg ezt a „ Kanga izét” - mit veszíthetek?; vagy hogy nyílt edzésre mentem először puhatolózni. A lényeg, hogy a legtöbb írás nem a sportról szól. Bocsi Reni de az enyém sem …


Hogy őszinte legyek nem vártam sokat az egésztől, csak annyit tudtam, hogy változtatni szeretnék, és muszáj kezdenem magammal valamit. Akik ismernek személyesen, tudják min mentem keresztül, itt most legyen elég annyi, hogy egy nagyon várt de annál nehezebben megvalósuló teherbeesés, félelemmel teli várandóság, és boldog/keserű szülés utáni hónapokkal a hátam mögött vettem rá magam, hogy kimozduljak kislányommal.

Azért mentem, mert -valószínűleg hozzátok hasonlóan- küzdöttem a démonaimmal. Nem voltam megelégedve a testemmel, zavart, hogy gyenge vagyok és erőtlen. … és igen, a kanga sokat segített, hogy javuljon a kondícióm, a testképem. Amíg Pollit hordozni tudtam, az edzéseken ő volt az első aki elaludt, és az utolsó aki felébredt, az én félénk és anyás kis csodám, olyan nyugodtan szuszogott a hátamon, imádtam.

Most anyatornára járunk, de remélem, hogy egyszer talán még a prekangát is kipróbálhatom majd. Szóval megérte. Mert sokkal, de sokkal többet kaptam, mint néhány óra vidám, de kemény edzés. Új barátokat kaptam. Akkor amikor a padlón voltam/vagyok voltak akik őszinte érdeklődéssel, szerető gondoskodással hallgattak, adtak, adnak tanácsot. Persze ne értsetek félre, hisz itt a családom is, akik szeretnek és támogatnak, és persze vannak barátaim is, de az ő életük épp más fázisban van – de Ti is tudjátok, hogy az anyasággal egy új élet kezdődött, és nem csak gyermekeinknek.
Az új körülményeknek, kihívásoknak sokszor nehéz megfelelni, és ilyenkor a csajokkal meg lehet vitatni a félelmeket, vágyakat, reményeket. Nekünk még friss az élmény, amikor éjszakázunk a gyerek kiságya mellett, vagy nem értjük miért hisztizik éppen, és azt is jól tudjuk, hogy egy egész otthon töltött nap után, miért szalad a ház …

A kangával kaptam egy új közösséget - BARÁTOKAT, akikkel mindezt, sőt még ennél többet is megoszthatok. 

Kangázunk, anyatornára járunk, és ahogy már Rózsa és Móki is megírták bizony rengeteg közös programot szervezünk, akár gyerekkel akár azok nélkül, csak mi Kangamamik. A kangatréning pedig már csak hab a tortán.

Ódor-Hámori Ildikó, Veszprém


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése