2016. november 21., hétfő

" A kanga nem csak egy mozgásforma hanem egy közösség is"

Várpalotára járok Kangára Gunther-Nyitrai Krisztához, 12 hetes terhességem óta. 

Több okból is sokat kaptam a tornától.
1. Amikor kiderült, hogy terhes vagyok abba kellett hagynom az addigi mozgás formámat, és a PreKanga egy nagyon jó alternatíva volt hogy mozoghassak.

2. A kockázati lap kitöltése után semmi mást nem hallottam a házi orvostól a nőgyógyásztól és a védőnőtől, hogy ne csináljak semmit, mert trombózist kaphatok, rosszabodhat a máj- a gyomor- a bél- szívműködésem, és 3 hetente jártam vérvételekre UHra. A kangán ezt elfelejthettem, és csak az volt a fontos hogy jól és fittül érezzem magam. És hogy bosszantsam a dokikat egyik riadalmuk sem valósult meg, sőt volt egy csodálatos probléma mentes terhességem.

3. A terhességem előtt csak aludni jártam Palotára így nem ismertem senkit, ami pozitívan változott mivel a kanga nem csak egy mozgásforma hanem egy közösség is ahol helye van ugyanúgy a beszélgetésnek mint a mozgásnak. Ha kérdésem volt a többi már babás kismama szívesen válaszolt, és a tornán kívül is összefutottunk: közösen mentünk bevásárolni néha egy-egy jegeskávé is bekacsintott.

4. A császár metszés után 8 héttel kezdtem a tornát immár a kicsi lányommal. Érzem milyen sokat segít a szülés utáni felépülésbe ez a fajta mozgás. 

5. Zsófi még csak pislog a többiekre, de nemsokára ő is játszhat a többiekkel. Addig is megtanulhatja, hogy a többi ember nem szörnyeteg, és nem kell félni tőlük.

6. Lehet én vagyok nagyon izgő mozgó, de így 3 hónapos anyukaként úgy érzem, csak otthon ülni a babával és cserélgetni a pelenkát egy idő után elég idegesítő és lehangoló. 

7. Amíg dolgoztam mindig sajnálkozva néztem azokat a kismamákat akik egész nap nyúlott pólóban flangálnak a lakásban. Most gyakorló anyukaként, ha nem mennék sehova lehet én is csak ilyeneket hordanék, mert úgyis lebukja a gyerkőc, de így ha pólót és melegítőt húzok akkor is figyelek, hogy normálisan nézzen ki, tudom ez nem sok, de mégis valami.

Mindent összegezve ez egy jó lehetőség a mozgásra, hogy a gyerkőc jól érezze magát, és hogy az anyukák is önfeledten szórakozzanak.


Bajcsai-Pintér Katalin, Várpalota


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése