2015. december 1., kedd

A kanga mindig jó! - Zsuzsi és Maja

- És, milyen volt a kanga? - kérdeztem egy hétfő este Kláritól.
- A kanga mindig jó! - válaszolta magától értetődően.


Ó igen, azok a hétfők! Imádtuk a hétfőket.

Már a babavárás alatt utánajártam, milyen lehetőségeim lesznek Majával kimozdulni. Pestről költöztem Veszprémbe, kutattam a baba-mama programok után. És meglepően sokat találtam. Sőt, kiderült, hogy a Kangatraining Magyarországon egyenesen innen indult! 

Alig vártam, hogy beálljon egyfajta napirend a babával (megjegyzem, nem is kellett volna erre várni - a kangán mindent lehet, szoptatni, tízóraiztatni, pelusozni, bármit, ahogy a babának jó), és máris intéztem a hivatalos telefont: 
- Jó napot kívánok, a Kangatrainingre szeretnék jelentkezni.
Reni nagyon kedvesen felvilágosított, hogy a honlapon keresztül hogy tehetem ezt meg, és mikor lesz a következő nyílt edzés, 8 férőhellyel. A következő lépés a barátnők értesítése volt:
- Jelentkezzetek gyorsan Ti is!
És ők jelentkeztek.

Február 23-a, hétfőre esett a nagy nap. Amikortól kangázunk. Mindhárman, kisebb kihagyásokkal hetente. Néha gyakrabban. És hogy vártuk mindig a hétfőket! Még úgy is, hogy a fél városon kellett átküzdenünk magunkat babakocsival. Mert ez volt a kanga-nap, és egyben a bandázós nap. Kanga után mindig átmentünk valamelyikünkhöz, és estig maradtunk.

Persze azért szóba álltunk másokkal is, és olyan ismeretségek születtek, amiknek nagyon örülök!

Emlékszem, az első alkalommal még listát írtam, mi mindent kell vinnem :) Aztán olyan természetes lett ez is, mint amilyen kangázni. Nem volt kérdés, hogy mindig megyünk. Hidegben, kánikulában, inkább-lustálkodnék napokon is.



És nem csak "sima" kanga van ám!
Van:
- Fotózkodós kanga: szuper fényképek készülnek!
- Nordic kanga: túrázás a friss levegőn, a gyönyörű Gulya-dombon!
- Babakocsis kanga: kellemes mozgás a csodaszép Séd-völgyben!
- PreKanga: ahová biztosan el fogok menni, ha majd várjuk a kistesót!
- KangaBurn: ahová biztosan el fogok menni, ha valaki vállalja addig a Maja-felügyeletet!

Lassan kinövünk a kangából. Maja még elnézelődik a hordozóban, de már nem alszik olyankor, és jobban szeret játszani, rohangálni. Sokszor Tomival repül-a-babáztam helyette, mert ő nem ért rá, fontos játszani-valója volt. Erre van nekünk az Anya-torna! Nem kell leváltanunk a jól bevált helyet, csapatot, mosolygós edzőt.

A kanga sokat változott, ahogy Maja nőtt: volt tökéletes társasági program, tökéletes altató, tökéletes anyai szív-melengető (mindig jut egy-két dicséret a babáknak, amitől nagyon büszkének lehet lenni), de egyvalami nem változik: a kanga mindig jó! <3


Szőke Zsuzsi, Veszprém

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése